torsdag 9 juni 2011

Frön i jorden

Både gårdagskvällen och kvällen idag spenderades på lotten. Igår hade jag sällskap av yngsta sonen som vattnade och sådde ringblommor. Får se om det kommer upp några.
Grönsakslandsbiten blir organiserad som en klassisk köksträdgård med fyra skiften, de två första har jag redan gjort klart, ett med squash (Black beauty, två plantor) och grönkål (Red Russian, hoppas på sex plantor) och ett med baljväxter (brytärt Tom Thumb och skärböna Admires). De två återstående ska bli ett med potatis och ett med rotfrukter. Det är i alla fall planen.
Två pumpor har satts ut bland perennerna.
I hallonsnåret fanns också en vinbärsbuske. Jag tror att det är röda vinbär, men jag är inte säker än.
På söndag ska jag försöka så de sista fröna, sen får vi se om jag sätter ut några plantor efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar