söndag 19 juni 2011

Härligt regn och färdigsått (för ögonblicket)

En gråmulen söndag med regn i luften. Jag har grävt klart och sått på den fjärde rutan. Dels satte jag ut småplantor av sparrissallad (Celtuce) och dels sådde jag två rader rödbeta (Chioggia) och två rader isbergsssallad (Sonette). Hoppas de tar sig.
Under fiberduken har grönkålen (Red Russian) börjat komma upp. Jag passade på att gallra lite innan jag lade tillbaka fiberduken igen.
Smultronen är mogna. Det här stråt skördade jag tidigare i veckan och idag kunde jagplocka drygt lika mycket till. Mums!
En av jordgubbarna har börjat rodna. Det verkar som om det är två olika sorters jordgubbar på lotten, en tidig och en sen. Den sena är ganska svårt angripen av jordgubbsvivel, men den tidiga verkar ha klarat sig. Om en vecka kan jag nog plocka de första, mogna bären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar